
Lapseki Milli Eğitim Müdürlüğü olarak bizler de “Sıfır Atık Projesi” kapsamında yer alan geri dönüşüm sürecinin öğrencilerimiz tarafından daha somut olarak anlaşılmasının “Sıfır Atık Projesi” konusunda bir bilinç oluşturacağına ve öğrencilerimizin projeyi içselleştirmelerine katkı sunacağına inandığımız için bir proje hazırlamak istedik. Projeyi hazırlarken öğrencilerimizin hayatlarının daha fazla içinde olan ve okullarda çıkan atıklar içerisinde büyük pay sahibi olan kağıt atıkların geri dönüştürülmesi sürecinin öğrencilerimiz tarafından bizzat deneyimlenmesinin isabetli olacağını düşündük.
Kağıt israfı, kağıt atıkların yönetilmesi ve ağaçların korunması sıfır atık içerisinde değerlendirilen alanlardan biri olup “Sıfır Atık Projesi” nin tamamen hayata geçmesi ile yılda 42 milyon ağacın kurtarılması hedeflenmektedir. Kurtarılan her bir ağacın 3 insanın tükettiği oksijeni üretmesi, yetişkin bir kayın ağacının 1 günde yaklaşık 1000 kişinin çıkardığı karbondioksiti yok edebiliyor olması, aynı zamanda yılda 7 kg toz ve yaklaşık 300 kg zehiri süzebiliyor olması, 10 m2 alan içinde bulunan 25 metre boyunda 100 yaşında bir kayın ağacının yılda 30.000 lt. su emerek toprak kaymasını engellemesi, hava kirliliğinin yaklaşık % 50’sinin ormanlar sayesinde temizleniyor olması ve geri dönüşüme kazandıracağımız 70 kg kağıt ile 1 ağaç kurtarabileceğimiz düşünüldüğünde kağıt ürünlerin geri dönüştürülmesinin ülkemiz ve dünyamız için büyük bir kazanç olduğunu daha net görebiliriz.
“Kağıt Çöp Değildir” diyerek çıktığımız bu yolda öğrencilerimizin atıktan sanata kağıdın yolculuğunu görmesinin geri dönüşüm kutularının işlevsel bir şekilde kullanılmasında motive edici bir unsur olacağını düşünüyoruz.
Projenin Amacı: Öğrencilerimizin kağıt ürünlerinin geri dönüşüm sürecini ve dönüşüm sonucu elde edilecek malzeme ile yeni ürünler oluşturulabileceğini uygulayarak öğrenmeleri yolu ile öğrencilerimiz tarafından“ Sıfır Atık Projesi” nin daha iyi kavranmasını sağlamak.
Projenin Hedefleri:
1. Çevre ve Şehircilik Bakanlığımızın “Sıfır Atık Projesi” nin 2023’ de tüm ülkede uygulamaya geçmesi hedefine katkı sunmak
2. Öğrencilerimizin geri dönüşüm kavramını somut örneklerle öğrenmesini sağlamak
3. Öğrencilerimizin geri dönüşüm kutularını farkındalık kazanmış bir şekilde kullanmalarının sağlanması
4. Öğrencilerin, kağıt ürünlerinden yola çıkarak “Sıfır Atık Projesi” ni içselleştirmelerini sağlamak
5. Öğrencilerin hangi kağıtların geri dönüştürülebilir olduğunu öğrenmelerini sağlanmak
6. Öğrencilerin geri dönüştürülmüş kağıdı kullanarak kağıt israfının önlenmesine katkı sağlayabileceklerini öğrenmeleri
7. Öğrencilerin çevreye, doğaya duyarlı; sınırlı kaynaklarımızı sürdürülebilir kullanan nesiller olarak yetişmelerine katkı sunmak
8. Geri dönüşümle üretilen kağıtların her birinin diğerinden farklı karakter ve görünüme sahip olmasından yola çıkılarak özel sanat eserleri üretilebileceğinin tecrübe edilmesi.
Proje Takvimi:
|
YAPILACAK ÇALIŞMA |
TARİH |
1. |
İlçe Proje Ekibinin oluşturulması |
08.03.2019 |
2. |
Projenin onaya sunulması |
08.03.2019 |
3. |
Projenin okullara duyurulması |
11.03.2019 |
4. |
Proje Okul Ekibinin oluşturulması |
11.03.2019 |
5. |
Okul Proje Ekipleri tarafından öğrenci ve öğretmenlerin proje hakkında bilgilendirilmesi |
11.03.19-15.03.19 |
6. |
Öğrencilere Sıfır Atık ve Kağıt İsrafı ile ilgili sunumların izlettirilmesi |
12.03.19-15.03.19 |
7. |
Geri dönüştürülebilir atık kağıtların proje için toplanması |
12.03.19- 22.04.19 |
8. |
Okullarda örnek uygulamalar yapılması |
18.03.19- 29.04.19 |
9. |
Öğrencilerin öğretmenleri ile beraber atık kağıtları geri dönüştürme çalışmaları yapmaları |
25.03.19-08.04.19 |
10. |
Öğrencilerin geri dönüştürülen kağıtlar üzerine resim yapmaları |
08.04.19- 19.04.19 |
11. |
Resimlerin sergilenmesi |
22.04.19-30.04.19 |
12. |
Proje okul raporlarının İlçe Proje Ekibine gönderilmesi |
01.05.19-02.05.19 |
13. |
Proje nihai raporunun hazırlanması |
03.05.2019 |